Introducció:
El joc que proposo pel pati és de joc
simbòlic ja que els nens i nenes de P5 no tenen gaire temps de jugar a l’aula
ja que en aquesta edat es dóna molta importància a l’adquisició de la
lectoescriptura.
Crec que el pati és un bon moment per a que els nens i nenes puguin jugar i desenvolupar així la seva imaginació, a la
vegada que es creen uns vincles entre tots els infants de l'educació infantil.
Els divendres serà el dia destinat a
treure la cuineta, el supermercat i les nines amb els cotxets al pati.
ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI:
Establirem diferents espais al pati per tal que els infants tinguin
clar on podran desenvolupar els diferents jocs, a més de permetre als nens i
nenes desenvolupar-se en diverses dimensions com ara la descoberta de l’altre,
el joc en petit grup, la imitació, el diàleg, iniciar-se en el joc simbòlic (pels alumnes de P3).
Ara bé tant
important és que el pati disposi de tots elements que han de facilitar els
processos dels infants, com també sigui funcional pels mestres, a més de tenir
un ús fàcil que doni resposta senzilla als problemes d’emmagatzematge,
recollida, disposició i cura dels diferents materials que el composen.
ELS DIFERENTS RACONS PER AL JOC SIMBÒLIC:
- Cuineta:
Traurem de les aules un parell de cuinetes i tots els seus estris
(plats, gots, forquilles....) estovalles i tovallons i menjar que estaran
posats en unes caixes de plàstic.
També hi hauran uns pilons de fusta que faran les funcions de seients
que permetin el joc o l’intercanvi en petit grup, o bé una taula amb unes
cadires....
- Supermercat:
Traurem de les aules un supermercat i les seves fruites i verdures.
També traurem uns carros de la compra i diners, per tal que els
infants puguin jugar a comprar.
- Nines i cotxets:
Traurem de les aules unes quantes nines amb la seva roba i els
cotxets; també podem treure una caixa de teles i robes per tal que els infants
es puguin disfressar.
Tots els materials els guardarem en caixes de plàstic i cada grup tindrà
dos o tres encarregats que trauran al pati les caixes de joc que tinguin a l’aula o a l’espai destinat
de desar el material.
NORMES:
Cada mestra s'encarregarà d'explicar als
seus alumnes que els divendres traurem diferents elements de les aules per tal
de poder jugar tots junts; també explicarem que per treure totes aquestes
joguines s'hauran de seguir unes normes que seran les següents:
- Si en un moment donat hi ha molts
infants en un espai del pati podem anar a visitar algun altres espai on no hi
hagi tants nens i nenes.
- Tenir cura del material.
- No treure el material dels espais destinats per aquell joc.
L’estona de la recollida
La recollida del material utilitzat en el pati és necessària per tal
de conservar un aspecte curós.
Les cuinetes i els supermercats els podem deixar en alguna habitació,
destinada a desar material al igual que les caixes de plàstic.
Sinó disposem de cap habitació pel material deixarem cada element del
joc simbòlic a les diferents aules.
NÚRIA OLLÉ FIGUEROLA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada