diumenge, 25 de gener del 2015

JOC AL PATI D'EDUCACIÓ INFANTIL


Introducció:

El joc que proposo pel pati és de joc simbòlic ja que els nens i nenes de P5 no tenen gaire temps de jugar a l’aula ja que en aquesta edat es dóna molta importància a l’adquisició de la lectoescriptura.
Crec que el pati és un bon moment per a que els nens i nenes puguin jugar i desenvolupar així la seva imaginació, a la vegada que es creen uns vincles entre tots els infants de l'educació infantil.
Els divendres serà el dia destinat a treure la cuineta, el supermercat i les nines amb els cotxets al pati.

ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI:

Establirem diferents espais al pati per tal que els infants tinguin clar on podran desenvolupar els diferents jocs, a més de permetre als nens i nenes desenvolupar-se en diverses dimensions com ara la descoberta de l’altre, el joc en petit grup, la imitació, el diàleg, iniciar-se en el joc simbòlic (pels alumnes de P3).
Ara bé tant important és que el pati disposi de tots elements que han de facilitar els processos dels infants, com també sigui funcional pels mestres, a més de tenir un ús fàcil que doni resposta senzilla als problemes d’emmagatzematge, recollida, disposició i cura dels diferents materials que el composen.

ELS DIFERENTS RACONS PER AL JOC SIMBÒLIC:

- Cuineta:
Traurem de les aules un parell de cuinetes i tots els seus estris (plats, gots, forquilles....) estovalles i tovallons i menjar que estaran posats en unes caixes de plàstic.
També hi hauran uns pilons de fusta que faran les funcions de seients que permetin el joc o l’intercanvi en petit grup, o bé una taula amb unes cadires....
- Supermercat:
Traurem de les aules un supermercat i les seves fruites i verdures.
També traurem uns carros de la compra i diners, per tal que els infants puguin jugar a comprar.
- Nines i cotxets:
Traurem de les aules unes quantes nines amb la seva roba i els cotxets; també podem treure una caixa de teles i robes per tal que els infants es puguin disfressar.

Tots els materials els guardarem en caixes de plàstic i cada grup tindrà dos o tres encarregats que trauran al pati les caixes de  joc que tinguin a l’aula o a l’espai destinat de desar el material.

NORMES:

Cada mestra s'encarregarà d'explicar als seus alumnes que els divendres traurem diferents elements de les aules per tal de poder jugar tots junts; també explicarem que per treure totes aquestes joguines s'hauran de seguir unes normes que seran les següents:
- Si en un moment donat hi ha molts infants en un espai del pati podem anar a visitar algun altres espai on no hi hagi tants nens i nenes.
- Tenir  cura del material.
- No treure el material dels espais destinats per aquell joc.

L’estona de la recollida
La recollida del material utilitzat en el pati és necessària per tal de conservar un aspecte curós.
Les cuinetes i els supermercats els podem deixar en alguna habitació, destinada a desar material al igual que les caixes de plàstic.
Sinó disposem de cap habitació pel material deixarem cada element del joc simbòlic a les diferents aules.



NÚRIA OLLÉ FIGUEROLA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada